Sağlık Bakanı Koca, Gazzeli Yaralı Çoçukları Ziyaret Etti

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, Mısır’daki El Ariş Hastanesi’ni ziyaret ederek, Gazze’den çıkarılarak burada tedavi altına alınan yaralılarla bir araya geldi.

Bakan Koca, Mısır Sağlık Bakanı Halid Abdulgaffar ile birlikte gerçekleştirdiği ziyarette, büyük bölümü çocuk ve kadınlardan oluşan yaralıların sağlık durumları hakkında bilgi aldı.

Hastanede görevli doktorlar, tedavi altına alınan Gazzeli çocukların büyük bölümünde fosfor bombası kullanımından kaynaklı ciddi yanıklar ve kırıklar bulunduğunu anlattı.

Bakan Koca, ziyaret ettiği hastalardan Gazzeli 4 yaşındaki Merve ile yakından ilgilendi. İsrail’in kullandığı fosfor bombası nedeniyle vücudunda ciddi yanıklar olan Merve, yaşadığı ağır travmanın etkisiyle konuşamıyor.

Koca, Merve’nin durumuna ilişkin, “Fosfor bombası nedeniyle küçük çocuğumuzun bacağında derin yanıkları olduğunu illetti burada görevli hekim arkadaşlarımız. Merve ne yazık ki ikiz kardeşini kaybetmiş. Tedavisi tamamlanmış, genel durumu iyi olduğu belirtildi.” dedi.

Gazze’deki bombardımanda karnındaki bebeğini kaybeden ve hastanede tedavi altına alınan İkram Jamil Hassan da Bakan Koca’ya gözyaşları içinde yaşadığı zor süreci anlattı.

Bakan Koca, ziyaretin ardından yaptığı açıklamada, “Gazze’de yaşananlar insanlık vicdanını yaralayan bir durum. Biz Türkiye olarak insanlığın yanındayız. Yaralıların tedavisi için gereken her türlü desteği vereceğiz.” ifadelerini kullandı.

Bakan Koca’nın ziyareti, Türkiye ve Mısır arasındaki işbirliğinin bir göstergesi olarak değerlendirildi.

Kaynak: https://www.saglik.gov.tr/TR-100783/saglik-bakani-kocanin-gazzeli-yarali-cocuklarla-duygulandiran-bulusmasi.html