Hepatit A Aşısı Türkiye’de 10 Milyon Doz Üretilecek

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye’nin Hepatit A aşısı üretiminde dünyadaki dört ülkeden biri olacağını açıkladı.

Erdoğan, Ankara’da açılışını yaptığı KeyVac Aşı Üretim Merkezi’nde yaptığı konuşmada, “Daha çok yurt dışından tedarik edilen Hepatit A aşısı, artık dünya standartlarında ülkemizde de üretilecektir. Böylece Türkiye bu aşıyı en üst standartta üreten 4. ülke olacaktır.” dedi.

Hepatit A, kirli su ve yiyeceklerle bulaşan bir karaciğer hastalığıdır. Hastalık, ateş, halsizlik, bulantı, kusma, karın ağrısı ve sarılık gibi belirtilere neden olabilir. Hepatit A aşısı, hastalığın önlenmesi için etkili bir yöntemdir.

Erdoğan, aşı üretiminin Türkiye’nin sağlık alanındaki ilerlemelerine katkıda bulunacağını belirterek, “Bu tesis, ülkemizin aşı üretiminde uluslararası alandaki rekabet gücünü artıracaktır.” dedi.

KeyVac Aşı Üretim Merkezi, yıllık 10 milyon doz Hepatit A aşısı üretme kapasitesine sahip. Merkez, Türkiye’nin yanı sıra Orta Doğu ve Afrika ülkelerine de aşı tedarik edecek.

Hepatit A Aşı üretiminin önemi

Aşılar, hastalıklardan korunmanın en etkili yollarından biridir. Aşılar, hastalığa neden olan mikroorganizmaların etkisizleştirilmesini veya öldürülmesini sağlayarak vücuda bağışıklık kazandırır.

Türkiye, aşı üretiminde önemli bir ilerleme kaydetmiştir. Ülkede, çocukluk çağı aşılarının yanı sıra, influenza, tetanoz, difteri ve boğmaca gibi yetişkin aşıları da üretilmektedir.

Aşı üretiminin artması, Türkiye’nin sağlık alanındaki bağımsızlığını artırmaya ve vatandaşlarının sağlığını korumaya yardımcı olacaktır.

Kaynak: https://www.saglik.gov.tr/TR,100405/hepatit-a-asisi-artik-ulkemizde-uretilecek.html