Tüp Mide Ameliyatı Fiyatları 2022

Tüp mide ameliyatı fiyatları, kliniklere göre değişiklik göstermekte ve farklı etkenler doğrultusunda belirlenmektedir. Bu ameliyat, mide hacminin küçülmesi için uygulanan bir cerrahi operasyondur. İleri derece obezite hastalığında uygulanır ve nadiren farklı hastalıklar için ameliyata karar verilir. Yapılmasında neden olan diğer hastalıklar Tip-2 diyabet ve Metabolik hastalıklardır.

Vücut kitle endeksi en az 35 olduğunda ameliyata karar verilir. Bu ameliyatlar, yüksek teknolojik aletlerle yapıldığında günümüzde diğer operasyonlar kadar yaygın değildir. Tüp mide ameliyatı fiyatları 2022 genellikle daha yüksektir ancak başarı oranı da aynı ölçüde yüksektir.

Tüp Mide Ameliyatı Fiyatları 2022 Ne Kadar?

Tüp mide ameliyatlarının fiyatları belirlenirken dikkate alınan farklı etkenler vardır. Bu nedenle her klinikte aynı fiyatlar olmadığını, fiyat skalasının değişiklik gösterdiğini görebilirsiniz. Fiyat aralıkları ülkelere göre de değişiklik gösterir ve genellikle dolar cinsinden belirlenir.

Bu ameliyatların yapılmaya başlaması ve aletlerine ulaşılması yakın tarihlerde olmuştur. Fiyatlarının yüksek olması, kullanılan aletlerin pahalı olması ve işlemlerin uzmanlık gerektirmesinden kaynaklanır.

Türkiye’de tüp mide ameliyatı fiyatları 2022 de ortalama 20-30 bin TL  civarındadır. Yurtdışında ameliyat fiyatları en az 6.000$ civarında belirlenir. Kliniklerde uygulanan fiziksel ve psikolojik muayeneler ücrete dahil değildir. Ancak tahliller için ayrı ödemeler yapılması gerekir.

Uzman ekibimizden hemen fiyat teklifi alabilirsiniz.

Tüp Mide Ameliyatı SGK Karşılıyor Mu?

Obezite, insan ömrünü kısalttığı bilinen son derece tehlikeli bir hastalıktır. Bu nedenle tedavi yöntemleri devlet hastanelerinde de uygulanmaya başlamış ve sigorta kapsamına girmiştir. SGK kapsamında değerlendirilmesi için hastanın sağlaması gereken şartlara dikkat edilir. Eğer vücut kitle endeksi 35 ve üzerinde ise veya tip-2 diyabet hastalığı varsa SGK kapsamında ücret belirlenir.

Devlet hastaneleri ve araştırma hastanelerinde ameliyat olduğunuzda ameliyat ücretinin bir kısmı devlet tarafından karşılanır. Anlaşmalı olan özel hastanelerde de sigortanın ücretleri karşıladığı görülmektedir. Ancak bu oranlar ameliyat ücretinin tamamını kapsamadığından belirli ödemeler yapmanız gerekir.

Kimler Tüp Mide Ameliyatı Olabilir?

Mide küçültme ameliyatları, sadece zayıflamak amacıyla yapılan operasyonlar değildir. Bu operasyonlar, insanların yaşam kalitesini düşüren obezite hastalıklarını tedavi etmek amacıyla yapılır. Ameliyata karar verilirken sadece hastanın kilosu esas alınmaz, birçok etken değerlendirilir ve ameliyat yapılması şartsa ameliyata karar verilir.

Vucut kite endeksi:

Tüp mide ameliyatı olacak kişinin vücut kitle endeksi en az 35 olmalıdır. Tip-2 diyabet hastalığı ve metabolizma rahatsızlıkları da ameliyat sebebi olarak ele alınabilir. Ameliyata karar verilmeden önce hastanın kilo almasına neden olan faktörler incelenir, farklı yollarla kilo vermesi mümkünse operasyon yapılmaz.

Psikolojik Durum:

Obezite, psikolojik rahatsızlıklardan kaynaklanıyorsa hastanın mutlaka psikolojik destek alması gerekmektedir. Bu durumda psikolojik destekle birlikte yeme bozukluğunun önüne geçilir ve hasta kilo vermeye başlayabilir. Diyet yapılması ve sporla kilo verme aşamaları da mutlaka denenmiş olmalı, denenmesine rağmen sonuç alınmadığında ameliyat yapılmalıdır.

Reflü Hastaları:

Tüp mide ameliyatı olmaya engel teşkil edecek ciddi bir durum yoktur. Ancak genellikle reflü hastalarına tavsiye edilen bir tedavi yöntemi değildir. Reflü hastalarında mide rahatsızlığının ilerleme riski vardır. Tüp mide ameliyatı fiyatları 2022 de hastanın sağlık durumu gibi etkenlere göre de değişiklik gösterebilir.

Tüp Mide Ameliyatı ile Kaç Kilo Verilir?

Tüp mide ameliyatı ile kilo verme süreci 1 ay içerisinde başlayacaktır. Adım adım ilerleme kaydedilen bu aşamada ortalama 20 kilo kadar verilmesi beklenir. Kliğimizde kilo kontrolleri 1, 3, 6 ve 12 ay olmak üzere düzenli şekilde yapılmaktadır. Hasta kilo veremiyor veya beklenenden daha az kilo veriyorsa, diyet listelerinde değişikliğe gidilir. Kilo verememe sebepleri incelenir, kalıcı çözümlerin sunulması adına çalışmalar yapılır.

Kilo verebilmek için genellikle tüp mide ameliyatları tek başına yeterlidir. Çünkü mide hacmi ciddi oranda küçülür ve hasta istese de çok fazla yemek yiyemez. Daha önce tüketilen porsiyonların yarısı kadar tüketilmesi, hastanın tok hissetmesi için yeterlidir. Açlık hormonu da alındığı için yeme krizlerinin ortaya çıkma riski yoktur. Ancak sağlıklı ve düzenli şekilde kilo verilmesi için diyet listelerine uyum sağlanması gerekir.

Ameliyat sonrasında uzman diyetisyenlerimiz, protein, karbonhidrat, vitamin ve mineral dengesinin tam olarak sağlanması adına diyet listeleri hazırlar. Proteinin az alınması, vitamin eksikliği gibi durumlar, kilo vermeye engeldir. Hasta için en uygun listeler hazırlandığında, 1 yıl içerisinde %80 oranında kilo kaybedilmesi mümkündür.Tüp mide ameliyatı fiyatları 2022 Clinic Care Center uzman ekibi size yardımcı olacaktır.

Tüp Mide Ameliyatı ile Kilo Verilmemesi

Tüp mide ameliyatı ile kilo verilmemesinin en önemli sebebi doğru bir beslenme düzeni oluşturulmamış olmasıdır. Eğer hasta için uygun bir beslenme listesi yoksa, kilo vermek zor olduğu gibi bazen kilo verilmeme riski de vardır. Ameliyat ardından diyet listelerine dikkat etmeniz, porsiyonlarınızı küçültmeniz ve sağlıklı beslenmeye özen göstermeniz gerekir. Bunlara dikkat edildiği sürece kilo verilmemesi oldukça düşük bir ihtimaldir ve kliniğimiz böyle bir durumda hastalara gerekli tüm müdahaleleri yapacak bilgi birikimine sahiptir.

Tüp Mide Ameliyatı Avantajlı Mı?

Mide küçültme ameliyatı, obezite tedavileri içerisinde en avantajlı olan ameliyatlardan biridir. Bu ameliyatlarda bağırsaklara işlem yapılmadığı için emilim etkilenmez. Hasta, ameliyat sonrasında vitamin ve mineral takviyesi kullanmak zorunda değildir. Ameliyat süresi ve yatış süresi kısadır. Ameliyattan 1-2 hafta sonra günlük yaşama rahatlıkla dönülebilir. Tüp mide ameliyatı fiyatları 2022 yüksek olsa da sağladığı avantajlardan dolayı daha çok tercih edilmektedir.

💬 Şimdi Sor!