Tüp Mide Ameliyatı Olup Pişman Olanlar 2024

Tüp mide ameliyatı olup pişman olanlar, genellikle kilo verememelerinden dolayı şikayetçidir. Mide hacminin küçülmesi için yapılan bu ameliyatlar, doğrudan kilo vermeye yardımcı değildir. Öncelikle ameliyatın uzman doktorlar tarafından yapılması ve başarılı bir cerrahi müdahale olması gerekir. Sonrasında ise ciddi bir diyet listesi ile kilo takibi yapılmaya başlamalıdır.

Tüp mide ameliyatı olup pişman olanlar doğru beslenme düzenini oluşturmadığı için kilo veremezler. Yeterli protein alınmaması, hastanın kilo vermesine engel olan başlıca etkenlerden biridir. Kliniğimizde ameliyat sonrasında kilo veremeyen hastamız olmadığı gibi kilo kontrolleri 1 yıl boyunca düzenli takip edilir. Uzman diyetisyenlerimizle birlikte sağlıklı bir yaşama kısa sürede ulaşabilirsiniz.

Tüp Mide Ameliyatının Riskleri Nelerdir?

Cerrahi operasyonların her biri farklı riskler taşır ve nadir olarak görülür. Günümüzde sağlık sektöründeki ilerlemeler ve teknolojik cihazlara kolaylıkla ulaşılması, bu riskleri ciddi oranda azaltmıştır. Tüp mide ameliyatı riskleri, anestezi riskleri, enfeksiyon ve kanama riskleri olarak birbirinden ayrılır. Anestezi riskleri, tüm ameliyatlarda hastaların yaşayabileceği risklerdir ve nadiren görülür.

Mide ameliyatı sonrası kanama riski ve enfeksiyon riski vardır. Bu nedenle hastaların 1-2 gün boyunda hastanede kalması gerekir. Müdahale edildiğinde kalıcı bir sağlık sorununa neden olmaz. Hastaların bir kısmında ülser de görülmekte ve ülser olması halinde doğru beslenme düzeni ile tedavi edilebilmektedir.

Mide Küçültme Ameliyatı Ölüm Riski

Mide küçültme ameliyatlarında ölüm riski %0,02 ile %0,05 olarak saptanmıştır. Bu oranların çok düşük olduğu bilinmekle birlikte ameliyatın bilinçli bir şekilde yapılması çok önemlidir. Mide ameliyatlarına karar verilmeden önce hastanın sağlık durumu, öyküsü, psikolojisi gibi her etken değerlendirilmelidir. Mide hastalığı olan insanlara genellikle tavsiye edilmez. Uzman hekimlerimiz, riskleri en aza indirecek şekilde incelemeler yapar ve ameliyata araştırmalar sonucunda karar verir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Neden Kilo Verilmez?

Mide küçültme ameliyatı olarak da bilinen bu tedavi, obezite hastalarına uygulanır ve midenin bir kısmı alınır. %80 oranında mide alındığı için hastalar kısa sürede tokluk hissine ulaşırlar. Ameliyatın direkt kilo verdireceği yönündeki düşünceler yanlıştır. Ameliyat sonrası beslenme düzeni, kilo vermenin en önemli adımıdır. Tüp mide ameliyatı olup pişman olanlar, yanlış diyet uyguladıkları için kilo veremeyen hastalardır.

Hastanın kilo vermesi için diyetisyenlerimiz istekleri doğrultusunda beslenme düzeni hazırlar. Bu süreçte yeterli protein alınmalı, öğün atlanmamalıdır. Daha az yemek sağlıklı bir şekilde kilo vermenize yardımcı olmayacaktır. Diyet listelerine harfiyen uyulmasa da kaçınılması gereken besinlerin tüketilmemesi, beslenme saatlerinin ayarlanması gibi kriterler önemlidir.

Ameliyat sonrasında hastaların kilo takipleri sıklıkla yapılır. 3 ay ve 6 ay sonunda ortalama 20 kilo kadar verilmiş olmalıdır. Eğer hasta kilo veremiyorsa, kilo vermesine engel olan sebepler araştırılır. Gerekli görüldüğü takdirde vitamin takviyesi kullanılır ve spor yapılması gerekebilir. Tüp mide ameliyatı sonrası kilo alma söz konusu olduğunda diyet listeleriniz değiştirilir ve süreç uzman doktorlarımız tarafından kontrol altında tutulur.

Mide Küçültme Ameliyatı Kimlere Yapılmamalı?

Dünya Sağlık Örgütü, ameliyatların vücut kitle endeksi 35 ve üzeri olanlara yapılmasına karar kılmıştır. İleri derece obezite ve tip-2 diyabet dışındaki hastalıklar, ameliyata karar verilmesine neden olmaz. Eğer hasta farklı bir yöntemle kilo verebiliyorsa mutlaka diyet, spor gibi süreçlerle kilo vermeye çalışmalıdır. Mide ameliyatı, kilo veremeyen, aşırı kilodan dolayı sağlık sorunu yaşayan insanlara yapılır.

Ameliyata karar vermeden önce dikkat edilen farklı etkenler de vardır. Psikolojik sorunlar, mide hastalıkları gibi etkenler de ameliyata engel teşkil edebilir. Bu nedenle ameliyat kararlarının anlık alınmamasına ve uzman kliniklerden tedavi aldığınıza emin olmalısınız.

Mide Küçültme Ameliyatından Ne Kadar Sonra Kilo Verilir?

Ameliyattan 1 ay sonra kilo vermeye başlamanız mümkündür. Mide küçültme ameliyatı ile kilo verme süreci ilk etapta daha hızlıdır. 1 ay içerisinde hastalar ortalama 20 kilo verirler. Daha sonra ise kilo verme hızı yavaşlar ancak kilo kaybetmeye devam edilir. 12 ay sonunda hastalarda %80 oranında kilo kaybı olduğu görülmektedir. Ancak kilo verilmesi için dikkat edilmesi gereken önemli kriterler vardır. Diyet listeleri takip edilmeli, sıklıkla kan değerleri kontrol edilmelidir.

Tüp Mide Ameliyatı Olup Pişman Olanlar Sonrası Kilo Alanlar

Mide küçültme ameliyatı olup kilo veremeyen hatta kilo alan insanlar vardır. Kilo alınmasının sebepleri arasında vitamin eksikliği, yeterli proteinin alınmaması, psikolojik rahatsızlıklar gibi etkenler bulunur. Kliniğimizde hastalarımızın fizyolojik ve psikolojik durumları detaylı bir şekilde incelenir. Tüp mide ameliyatı olup pişman olanlar için yaşanan süreç kolay olmadığından özenli çalışmalar yapmakta ve her hastamızın ideal kilosuna ulaşması için birebir ilgilenmekteyiz.

Whattsap hızlı destek hattımızdan bize her konuda soru sorabilirsiniz.

4.9/5 - (10 votes)