Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Alkol ve Sigara Kullanımı Yasak Mı?

Tüp mide ameliyatı sonrası alkol tüketimi, ameliyat olmak isteyenlerin merak ettiği başlıca konulardan biridir. Anestezi altında yapılan ameliyatların tamamında, ameliyat sonrasında alkol tüketilmemesi gerekir. Tüp mide ameliyatı sonrası alkol tüketimi için belirli sürelerin beklenmesi gerekmektedir. Aynı zamanda hastaların kilo verebilmeleri için bazı alkol çeşitlerinde de tamamen uzaklaşması tavsiye edilir. Ameliyat ardından doktor kontrolünde birtakım alkollerin kullanılması mümkündür. Kliniğimizde uzman diyetisyenlerle birlikte hastaların alkol kullanımı takip edilmektedir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Alkol Neden Yasak?

Tüp mide ameliyatı, hastaların fizyolojik ve anatomik yapılarına göre kilo vermesi için yapılan bir cerrahi işlemdir. Bu ameliyatların yapılabilmesi için hastada ileri derece obezite görülmesi gerekir. Aynı zamanda tip-2 diyabet hastalıklarının tedavisinde de tercih edilebilen bir yöntemdir. Ameliyatlarda midenin ortalama %80’lik kısmı alınır. Bağırsaklara işlem uygulanmadığından hem daha kısa sürer hem zararları daha azdır.

Ameliyat esnasında midenin büyük kısmı alındığından hastalar daha az besinle tokluk hissine ulaşırlar. Alkolün yasak olmasının nedeni, ameliyat sonrasında midede hassasiyet olmasından kaynaklıdır. Alkol, mide enfeksiyonuna sebep olabilir veya kusma sebebi ile hassasiyet artabilir. Bu nedenle alkol tüketimine ameliyattan sonra ara verilmesi gerekmektedir.

Tüp Mide Ameliyattan Sonrası Ne Zaman Alkol Alınabilir?

Tüp mide ameliyatı sonrası alkol alınıp alınmayacağı, hastaların fizyolojik yapısı, öyküsü ve sağlık durumunu gibi etkenlere göre değişiklik gösterir. Mide hastalığı gibi alkol tüketiminin zararlarını ortaya çıkaracak bir durum varsa, hastanın uzun süre alkol tüketmemesi gerekmektedir. Normal şartlarda ise hastalar ameliyattan 1 ay sonra alkol tüketmeye başlayabilirler.

Her halükarda hastanın 1 ay sonra alkol alması gerekmektedir. Tüketilebilecek alkoller, diyet listelerine göre belirlenir. Kilo almanıza neden olabilecek şekerli alkolleri 1 yıl boyunca kullanmamanız daha iyi sonuçlar almanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda alkol, ödeme neden olabileceği için kilo takibi sistemli bir şekilde yapılamaz.

Tüp Mide Ameliyattan Sonrası Şarap İçilir Mi?

Mide ameliyatı olan hastaların belirli alkolleri tüketmelerine izin verilmektedir. Ameliyat sonrasında kanama riski ve enfeksiyon riski olduğu için en az 1 ay alkol tüketmemelisiniz. 1 ay içerisinde şarap içilmesi, midenin iltihaplanmasına ve şişmesine neden olur. Kanı inceltir ve iyileşme sürecini uzatır. Bu etkenleri ortadan kaldırmak için gereken süreyi beklemelisiniz.

Tüp mide ameliyatı sonrası alkol tüketebileceğiniz sürece girdiğinizde ise kalorilerine dikkat etmelisiniz. Kırmızı şarap ve beyaz şarap, kalorisi çok yüksek olan alkoller değildir. Ortalama 130 kalori olan bu içeceklerin diyet listelerinize uygun şekilde entegre edilmesi mümkündür. Hastalar ayda 1-2 kez olmak kaydıyla şarap tüketebilir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Sigara İçilir Mi?

Mide hacminin küçülmesini sağlayan tüp mide ameliyatları sonrasında hastaların bazı etkenlere dikkat etmesi gerekir. Tüp mide ameliyatı sonrası sigara tüketilmesi yasaktır. Sigara, tüm hastalıklarda iyileşme sürecini geciktirir. Dokuların yeterli oksijeni almasına engel olur ve kanama olduğunda kanamanın durmamasına neden olabilir. Bu sebeple uzmanlar, ameliyat sonrasında sigara içilmemesini tavsiye etmektedir.

Tüp mide ameliyatı olan hastaların sigara kullanamayacağı yönündeki düşünceler ise yanlıştır. Hastalar ameliyattan 2 ay sonra sigara içmeye başlayabilir. Ancak diyet süreçlerinde sigara kullanmanın zararlı olduğu ve tavsiye edilmediği bilinmelidir. Hastaların sağlıklı bir yaşam sürmeleri için sigara kullanmadan diyetlerine devam etmeleri gerekir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Neler Yasak?

Obezite tedavisinde başarılı bir süreç olan tüp mide ameliyatı, ortalama yarım saat sürer ve hastalar kısa süre içerisinde günlük yaşamına dönebilir. Ancak bu süre içerisinde dikkat edilmesi gereken önemli etkenler vardır. Tüp mide ameliyatı olanlar, 1-2 gün kadar hastanede gözetim altında tutulur. Bu sürede hafif besinler tüketilir ve hızlı yemekten, sıvı ile katı yiyecekleri bir arada tüketmekten kaçınılması gerekir. Önce sıvı ile beslenen hastalar, kısa süre içerisinde püre ile beslenmeye başlayabilir.

Mide ameliyatlarından sonra birçok yemeğin yasak olduğu düşüncesi gerçeği yansıtmaz. 6 ay boyunca ağır yemekler tüketilmemeli ve mide dolduğunda yemek bırakılmalıdır. Ancak diyet listesine tüm yemekler eklenebilir. 1 ay boyunca alkol ve sigara kullanılmaması tavsiye edilir. Ekstra vitamin ve mineral kullanımı ise genellikle kısa sürelidir ve ömür boyu kullanılmasına gerek yoktur.

Tüp Mide Ameliyatından Önce Alkol Alınırsa Ne Olur?

Anestezi altında yapılan cerrahi müdahalelerde, çeşitli anestezi riskleri vardır. Alkol, anestezi risklerini büyük ölçüde artırır. Bu nedenle ameliyat öncesinde kesinlikle tüketilmemelidir. Tüp mide ameliyatı olacak hastaların, ameliyata 10 gün kala alkol tüketimini bırakması gerekir. Sağlıklı bir süreç geçirilmesi için ameliyat sonrasında da alkol tüketilmemelidir. Tüp mide ameliyatı sonrası alkol 1-2 ay sonra alınabilir.

Sormak istediğiniz farklı konular için bize whatsapp destek hattından ulaşın!