Mide Bypass Ameliyatı Fiyatları 45.000 TL

Mide Bypass ameliyatı, günümüzde daha çok obezite cerrahisinde kullanılan bir tedavi yöntemidir. Tedavinin amacı, mide hacminin küçültülmesi ve ince bağırsakta besinlerin emilimlerinin kat edeceği yolun kısaltılmasıdır. Ameliyat sonrasında hastalar, daha az besin tüketerek tokluk hissine ulaşırlar. Mide Bypass ameliyatı alanında almış olduğumuz başarılı sonuçlarla, hastalarımıza profesyonel bir hizmet sunmaktayız.

Clinic Care Center olarak gerçekleştirdiğimiz ameliyatlar ardından hastalar, etkin ve kalıcı bir şekilde kilo kaybeder.

Mide Bypass Ameliyatı Nedir?

Obezite, çağımızın hastalıklarından biri olduğu için tedavi yolları geliştirilmeye başlamış, birçok tedavi yöntemi denenmiştir. Obezite tedavilerinde uygulanan yöntemlerin hemen hepsi laparoskopik yöntemdir. Ameliyat aşamasında karın bölgesi açılır, açılar küçük kesiler sayesinde ameliyat gerçekleştirilir. Gastrik Bypass ameliyatında diğer yöntemlerden farklı olarak robotik cerrahi yöntemi kullanılmaktadır. Bu durum hata oranını en aza indirdiği gibi daha başarılı sonuçlar alınmasını sağlar.

Mide Bypass ameliyatlarında, küçük bir mide bölümü hazırlanır ve ince bağırsaklara dikilmesi ile ameliyat tamamlanır. Bu durum, tüketilen besinlerin bir kısmının emilmeden atılmasına yardımcı olmaktadır. Bilindiği üzere mide hacmi de küçültülür ve hasta, daha az beslenerek daha kısa sürede tokluk hissine ulaşır. Obezite sebeplerinden biri hastaların doyma hissini kaybetmesi, stres gibi sorunlar sebebi ile daha fazla yeme isteği oluşmasıdır. Ancak mide hacmi küçüldüğünde normalden daha fazla yemek yeme durumu söz konusu değildir.

Son derece başarılı bir cerrahi yöntem olan Gastrik Bypass ameliyatı, hastaların ameliyata hazırlanması ve ameliyat sonrasında dikkat etmesi gereken uzun bir süreçtir. Kilo kaybının vitamin ve mineral eksikliği yaşanmadan olması gerekir. Bu nedenle sadece cerrahi işlemle kalmayıp diyet listelerine de uyulması gereken bir süreç izlenir.

Uzman cerrahlarımızla birlikte alanında profesyonel diyetisyen ekiplerimiz de hastalarla birebir ilgilenir. Tamamen hastaya özel diyet listeleri, ameliyat sonrasındaki sürecin takibi, kliniğimiz tarafından sistematik bir şekilde yürütülür. Hastanın sağlıklı kilo vermesi için gerekli görüldüğü takdirde vitamin ve mineral desteği sağlanır.

Kimler Ameliyat Olabilir?

Kimler Gastric Mide Bypass Ameliyat Olabilir?

Mide Bypass ameliyatı, öncelikle morbid obezite hastalığında uygulanmakta, eğer obeziteye sebep olabilecek bir hastalık varsa buna çözüm olarak da tercih edilebilmektedir. İnsanların gereksinimlerinin üzerinde enerji almaları, zamanla kilo almalarına sebep olur. Bu durumun ilerlemesi, vücutta aşırı yağ depolanmasını ortaya çıkarır. Morbid obezite, hastalık derecesinde şişmanlıktır. İnsanların yaşam kalitesini doğrudan etkiler, hareketlerinin kısıtlanması, psikolojik sorunların ortaya çıkması gibi etkenlerden dolayı mutlaka tedavi edilmelidir.

Morbid obezite üzerine yapılan araştırmalar, hastalarının ömürlerinin kısaldığını ortaya çıkarmıştır. Ciddi bir diyet uygulaması ile kilo vermek mümkün olsa da bazı durumlarda hastaların diyetle zayıflaması oldukça zordur. Kliniğimizde öncelikle hastaya gerekli tahliller yapılır, morbid obezite teşhisi konduktan sonra tedavi sürecine karar verilir. Ameliyat için olması gerekenler şunlardır;

• Vücut kitle endeksi 40 ve üzerinde olmalıdır.
  • Obezite ile ilişkili tip-2 diyabet hastalığı olması halinde ameliyat yapılabilir.
  • Hipertansiyon ve medikal problemler de ameliyat için uygun olan hastalıklardır.

Tedavi edilmesi gereken hastaların psikolojik olarak tedavi görmeye hazırlanmaları gerekir. Ameliyata aniden karar verilmemeli, hastanın ruh hali, varsa farklı hastalıkları gibi tüm etkenler bir arada değerlendirilmelidir. Ciddi bir süreç olmasından dolayı mutlaka uzman doktorların üstlenmesi gereken bir görevdir. Bu alanda engin bilgilere sahip olan bir ekiple hizmet verdiğimiz için hastalarımızdan herhangi bir şikayet alınmamış ve istenen kiloya sağlıklı bir şekilde düştükleri gözlemlenmiştir.

Gastrik Bypass Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Obezite ameliyatı, karın bölgesine küçük kesitlerin açılması ve bu kesitlere girilmesi ardından yapılır. Gastrik Bypass ameliyatlarında da tüm obezite ameliyatlarında olduğu gibi laparoskopik yöntem izlenir. Robotik cerrahi yöntemi, daha gelişmiş ve başarılı sonuçlar elde edilmesini sağladığı için tercih edilmektedir. Ameliyatın amacı temelinde mide hacminin küçülmesini sağlamaktır. Ameliyat sürecinde izlenen adımlar şu şekilde sıralanabilir;

• Hastalar, fiziksel tetkikler, endokrinoloji, psikiyatri uzmanları tarafından değerlendirilir ve ameliyata bu değerlendirmeler sonucunda karar verilir.
  • Anestezi altında yapılan ameliyatlarda, 1 cm çapında delikler açılır.
  • Midenin ortalama %90’ı by pass edilmektedir.
  • Mide ikiye ayrılır, 12 parmak bağırsağı da by pass edilir.
  • Bu sayede tüketilecek gıdalar, 12 parmak bağırsağından geçmez.
  • Hastanın takip edilmesi için 4 gün kadar hastanede kontrol altında olması gerekir.

Mide ameliyatı riskleri olan bir tedavi olmasından dolayı hastaların kontrol altında olması önemlidir. Komplikasyon oluşma riskine karşı uzman doktorlarımız tarafından her hasta ile özel olarak ilgilenilir. Taburcu edilmeden öncesinde ise beslenme düzeninin ne şekilde olacağına dair özel bir diyet listesi hazırlanır.

Ameliyat Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Mide Bypass Ameliyat Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Mide Bypass ameliyatı, obezite tanısı konan insanların kilo vermelerine yardımcı olmak için yapılır. Tek başına yeterli bir ameliyat olsa da kilo verme aşamasında sağlıksız kilo kayıplarının ortaya çıkması mümkündür. Aynı zamanda cerrahi bir işlem olduğu için hastaların dikkat etmesi gereken önemli noktalar vardır. Ameliyat sonrasında hastalar şunlara dikkat etmelidir;

• Ortalama 6 hafta kadar ağır aktiviteler yapılmamalıdır.
  • 2 hafta araba kullanılmaması tavsiye edilir.
  • Spor yapmak isteyen hastaların yürüyüş, merdiven çıkma gibi hareketler yapmasında sakınca yoktur.
  • İş hayatına dönmek için ameliyat üzerinden en az 2 hafta geçmesi gerekir.
  • Ağır aktiviteler yapılan işlerde çalışan hastaların en az 6 hafta sonra işe dönmesi önemlidir.
  • Beslenme düzeni oluşturulurken günde en az 3 öğün tüketilmelidir.
  • Protein, meyve, sebze ve buğdaylı tahıl gruplarına ağırlık verilmesi gerekebilir.
  • Hastalar ortalama 3 hafta kadar püre kıvamında yiyecekler tüketir ve sonrasında diyet listesi uygulanmaya başlar.
  • Dehidrasyon olmaması adına en az 2 litre sıvı tüketilmelidir.
  • Yiyecekler yeteri kadar çiğnenmeli, katı ve sıvı besinler birlikte tüketilmemelidir.
  • Yemekten önce ve sonra 30 dakika sıvı alınmamalıdır.
  • Karında baskı hissedildiğinde yemek bırakılmalıdır.
Gastrik Bypass Ameliyatı Riskli Mi?

Mide Bypass ameliyatlarında sonra görülme riski olan komplikasyonlar vardır. Tüm cerrahi işlemler ardından komplikasyon görülebileceği için korkulacak bir durum değildir. Ancak hastaların tedbirli olmaları açısından bu riskler hakkında bilgi verilmesi gerekir. Ciddi komplikasyonlar nadiren görülür, hastalarımızda görülmesi halinde anında müdahale edilir. Ameliyat sonrasında oluşabilecek yan etkiler şunlardır;

• Kanama, enfeksiyon, fıtık gibi genel anestezi komplikasyonları
  • Mide ve ince bağırsak arasında sızıntı
  • Akciğerde kan pıhtısı oluşumu
  • Kardiyak problemleri
  • Ayakta kan pıhtısı oluşumu

Obezite ameliyatı sonrası hastaların %10’nunda komplikasyon görüldüğü ortaya çıkmıştır. Bu etkiler, nadiren görüldüğü gibi tedavileri mümkündür. Mide ve ince bağırsak arasında sızıntı olması halinde yeniden ameliyat olmak gerekir.

Ameliyat Sonrasında Kilo Kaybı

Obezite Ameliyatı Sonrasında Kilo Kaybı

Obezite ameliyatları, hastaların sağlıklı bir şekilde kilo vermelerine yardımcı olan ve başarılı sonuçlar elde edilen süreçlerdir. Hastaların daha az besinle tok hissetmesi, almaları gereken enerji miktarının altında besin almalarını sağlar. Bu sayede kilo vermeye başlayan hasta, istediği kiloya uzun vadede düşebilir.

Anlık kilo kayıpları beklenmemeli, mümkün olduğunda beslenme düzenine dikkat edilmelidir. Kilo verme süreci ameliyat sonrasında 1-2 ay içerisinde başlar. Ancak tam olarak etkilerinin görülmesi ve ideal kiloya düşme, Mide Bypass ameliyatı ardından ortalama 1 yıl geçtiğinde görülmektedir. Clinic Care Center kilo kaybetmenizde size herzaman destek olacaktır.