Mini Bypass Ameliyatı Fiyatları 56.000 tl

Mini Bypass ameliyatı, Clinic Care Center adresimizde alanında uzman doktorlarımızla obezite tedavisi için uyguladığımız bir tedavi yöntemidir.

Obezite tedavileri, insanların hastalık derecesinde şişman olması halinde uygulanır. Tedaviye karar verilmesi için öncelikle hastaya fiziksel ve psikolojik tetkikler yapılmalıdır. Bu aşamada kliniğimizde psikiyatri uzmanları, beslenme uzmanları görev almaktadır. Mini Bypass ameliyatı yapılmasına karar verildiğinde ise hastalarımız psikolojik olarak hazırlanır ve ameliyat sonrası ciddiyetle takip edilir.

Mini Bypass Ameliyatı Nedir?

Mini Bypass ameliyatları, temel olarak RNY Gastrit operasyonları ile benzerdir. Bu ameliyatları diğer ameliyatlardan ayıran özelliği ise bağırsağın bölünmeden mideye bağlanması olarak açıklanabilir. Ameliyat sonunda toplamda bir bağlantı daha eksik yapılmıştır. Ancak bu durum emilimin azalmasına engel teşkil etmez. RNY Gastrit Bypass ameliyatlarına göre by pass edilen bağırsak daha uzundur. Bu sayede emilim azalır, tüketilen besinlerin bir kısmı bağırsaklar tarafından emilmez. Ameliyatla mide safrasının geçiş yolu küçültülür, hastalar daha az besinle tokluk hisseder.

Teknik olarak daha kolay yapılan bu ameliyat, Tip2 diyabet hastalıklarında daha kesin çözümler sunmaktadır. Kalıcı bir tedavidir ve ameliyat sonunda kilo alma ihtimali son derece düşüktür. Bununla birlikte komplikasyon riski azdır, sıvı ile beslenme durumu söz konusu değildir. Ameliyatın sağlamış olduğu avantajlardan dolayı RNY gastrit bypass ameliyatlarına göre daha fazla tercih edilmeye başlamıştır. Operasyon ardından hastalar günlük yaşamlarına kısa sürede dönebilir.

Clinic Care Center olarak hastalarımıza öncelikle teşhis koymak adına gerekli tetkikleri yaparız. Eğer ileri derecede obezite hastalığı mevcutsa, tedavi süreçleri hakkında bilgi verilir. Uzman diyetisyenlerimiz, cerrahlarımız ve psikiyatri uzmanlarımızla birlikte her aşamada hastalarla birebir ilgileniriz. Ameliyat sonrasında hastaların beslenme düzenleri takip edilir, sağlıklı bir şekilde kilo vermesi için gerekirse vitamin takviyeleri verilir.

Mini Gastrik Bypass Güvenli Bir Ameliyat Mı?

Mini gastrit bypass ameliyatı, morbid obezite hastalarına uygulanması adına uzun yıllar üzerinde çalışılan bir tedavi yöntemidir. İlk kez 2001 tanımlanmış, 1000’in üzerinde hastaya uygulanmıştır. Alınan sonuçlara bakıldığında ise son derece güvenli ve başarılı olduğunu söylemek mümkündür. Mini Bypass ameliyatı, tüm cerrahi operasyonlarda olduğu gibi çeşitli komplikasyonların oluşmasına neden olabilir. Ancak bu komplikasyonlar RNY gastrit bypass ameliyatlarında olduğu kadar riskli değildir.

Ameliyatların güvenilir olması için uzman doktorlara tedavi olmak ve profesyonel hizmet almak son derece önemlidir. Örneğin, mini Gastrik bypass ameliyatının ülser riski vardır. Eğer ülser hastalığı olan insanlara uygulanırsa, hastalıklarında ilerleme görülmesi mümkündür. Ameliyat öncesinde tüm hastalıklarınızın incelenmesi, psikolojik tetkiklerin yapılmasına dikkat etmelisiniz.

Ameliyatlardan sonra mideden parça alınmadığı için eski haline gelmesi mümkündür. Hastalar, ortalama 4-5 saat kadar kontrol altında tutulur. Günlük hayata devam etmek için diğer mide ameliyatlarında olduğu kadar uzun süre beklemeye gerek yoktur. Sağlamış olduğu bu avantajlardan dolayı birçok insan mini Gastrik bypass ameliyatına yönelmeye başlamıştır. Clinic Care Center olarak son derece başarılı çalışmalar yaptığımız gibi hastalarımızın sağlıklı bir şekilde kilo verdiğiniz gözlemlemekteyiz.

Mini Gastrik Bypass Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Obezite ameliyatı yapılması için olması gereken şartlarla birlikte izlenen tedavi süreçleri de farklılık gösterir. Mini Gastrik bypass ameliyatları, ileri derece obez hastalarına yapılabilir. Özellikle tip-2 şeker hastalığında kesin ve kalıcı çözümler sunduğu görülmüştür. Aynı zamanda verilen kilonun geri alınma ihtimali son derece düşüktür. Ameliyat sürecinde ve ameliyat esnasında uygulanan adımlar şu şekilde sıralanabilir;

• Öncelikle hastalarımıza fiziksel ve psikolojik tetkikler yapmakta, ameliyat olmasına engel teşkil edecek bir unsur olup olmadığını incelemekteyiz.
  • Uzman hekimlerimiz ameliyata karar verdiğinde hastalar psikiyatri eşliğinde ameliyat sürecine hazırlanır.
  • Bu ameliyatlarda karına mikro delikler açılır, açılan delikler üzerinden midenin bir kısmı by pass edilir.
  • Diğer obezite ameliyatlarından farklı olarak bağırsak bölünmeden mideye bağlanır, daha uzun bir parça alınır.
  • Ameliyat sonunda mide ucu küçülür, hastaların tükettiği gıdaların bir kısmı emilmeden sindirilir.
  • Hastalar, olası komplikasyonlara karşı ortalama 1 gün hastanede kontrol altında tutulur.
  • Ülser ve reflü görülmesi riski olsa da tedavi edilmesi mümkündür.
Mini Gastrik Bypass Ameliyatı Kimlere Yapılabilir?

Mini Bypass ameliyatı, metabolik sendrom, Tip-2 diyabet ve ileri derece obezite hastalarına uygulanabilen bir tedavi yöntemi olarak hayatımıza girmiştir. Bu ameliyatlar, egzersiz ve diyet ile kilo veremeyen hastalar için son derece uygun ve sağlıklı çözümlerdir. Cerrahi açıdan kolay olan bu süreçten sonra hasta, günlük yaşamına rahatlıkla devam edebilir.

Ameliyata karar verilmesi için hastaya uzman doktorlarımız tarafından gerekli tahliller yapılır. Bu ameliyatı olmaya engel teşkil eden herhangi bir durum söz konusu olmadığında karar verilir. Eğer diyet yaparak kilo vermekte zorlanıyor ve fazla kilolarınızdan dolayı yaşam standartlarınız olumsuz etkileniyorsa, kısa süre içerisinde istediğiniz sonucu almanız mümkündür.

Ameliyatın Riskleri Nelerdir?

Mini gastrit bypass zararları, diğer obezite tedavilerine göre daha az olan bir ameliyattır. Tüm cerrahi işlemlerde olduğu gibi bu ameliyat sonrasında da komplikasyon görülebilir. Olası komplikasyonlar şunlardır;

• Yara enfeksiyonu
  • Kaçak riski
  • Kesi yerinde fıtık
  • Kanama riski
  • Solunum yolu enfeksiyonu

Kısa vadede görülen etkilere müdahale edildiğinde yaşam kalitesini engelleyecek hastalıkların önüne geçilmesi mümkündür. Ölüm riski olduğu yönünde söylentiler olsa da bu ihtimal %0,02 oranında görülmüş, uzman doktorlar tarafından yapıldığında ciddi bir zarar olmayacağı kanıtlanmıştır. Kaçak riskine müdahale edilmediğinde görülen mide ülseri veya kanama sebepli safra reflüsü, tedavi edilmesi mümkün olan hastalıklardır. Reflüsü olan hastalarda tercih etmediğimiz bir yöntem olduğundan, hastalarımızda herhangi bir ciddi komplikasyonla karşılaşılmamıştır.

Ameliyat Sonrasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Gastrit Bypass ameliyatları, sağlık sektöründe kaydedilen ilerlemeler sayesinde oldukça başarılı bir şekilde yapılabilmektedir. Ancak ameliyatın başarılı sonuçlar vermesi için hastaların dikkat etmesi gereken önemli noktalar vardır. İlk olarak ameliyat öncesinde hasta hazırlanmalı, ameliyat komplikasyonlarına karşı bilgilendirilmelidir.

Ameliyat sonrasında hastaların 1 gün müşahede altında kalması gerekir. Bu sürede kanama, enfeksiyon ve kaçak riski olup olmadığı izlenir. Hastalarımız düzenli olarak kontrol edilir ve birebir ilgilenilir. 24 saat sonra taburcu olmaları ve hayatlarına devam etmeleri mümkündür. Ancak 24 saat süreyle beslenmeye son derece dikkat edilmelidir.

Mini gastrit bypass ameliyatından 2 hafta sonra normal beslenme düzenine geçilebilir. Diyetisyenlerimiz tarafından verilen listeler dikkate alınmalı, günde 3 öğün yemek yenmelidir. Mide bypass ameliyatı sonrası gerekli görülürse vitamin takviyesi alınmalıdır.

Mini Gastrik Bypass Ameliyatından Ne Kadar Sonra Kilo Verilir?

Ameliyatlar ardından hastalar, az yemekle tokluk hissine ulaşırlar. Bu durum uzun vadede alınması gereken kalori miktarının altında almaya yardımcı olur. Kilo vermeye kısa sürede başlayan hastalarda ilk etapta daha hızlı kilo verildiği görülür. İlerleyen süreçlerde de kilo verme durumu devam eder ve ortalama 1 yıl içerisinde istenen sonuç tam anlamıyla alınır.

Bilimsel araştırmalar sonucunda ameliyat sonrasındaki 6 hafta içerisinde %10 kilo kaybı yaşandığı görülmüştür. Bu oran 6 ay içerisinde artar ve ortalama %25 oranında kilo verilir. Mini Bypass ameliyatı üzerinden 12 ay geçtiğinde ise %40 oranında kilo vermek mümkündür.

Kaynakçalar: Atıf ve kaynakça yazımı hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu bağlantıları takip edin.
kaynakça